FÖDELSEDAGEN




Vaknar upp vid åtta och får en tid till läkaren. Har ont i min hand jag smällde till för 2,5 veckor sedan. Snoozar en liten stund och pallrar mig upp. På frukostbordet ligget ett paket och mamma har gjort gourmetfrukost. Vi brukar inte få paket på dagen vi fyller år utan oftast till helgen då hela familjen är samlad. Så bara det var en stor överraskning. I paketet låg Body Shops nya produkter i ett plåthjärta. Där i låg en bodykräm, en skrub, en tvål och ett läppbalsam. Jag blev så glad! Så har dom gått och luktat och tänk att det vill Sara ha :) Det roliga är att jag bara några dagar innan tog lite av krämen och testade och tyckte den var ljvlig i doften.



Sen bar det iväg till läkaren. Hon tyckte inte min hand såg så bra ut och skickade mig till röntgen. Jag trodde bara hon skule blåsa lite på handen, dra till den lite, klappa den och sätta på ett plåster och ge mig ett papper på bra övningar. But no. Här skickas man iväg på självaste födelsedagen i snöovädret. När jag kom upp på röntgen tänkte jag "pinsamt att komma hit, handen är ju liksom inte bruten". I luckan frågade jag mannen om det tar tid eftersom jag måste till jobbet. Han kollade på mig och menade på om att jag kanske hade brutit den och inte kunde åka till jobbet allt. Väl inne fick jag lägga min hand på röntgenbordet och så går han iväg och kollar på bilderna. När han kommer tillbaka frågar han:
- När hände det här?
- För 2,5 veckor sedan..
- VARFÖR HAR DU INTE KOMMIT TIDIGARE?
- Ehhe, jag trodde inte det var nåt spe...
- DEN ÄR JU BRUTEN!

Han var inte så glad på mig kan man säga och skickade iväg mig till Mölndals sjukhus. Fick vänta en bra stund innan jag fick hjälp. Sen satt jag där med ett gips. Så skulle jag få opereras dagen efter och vilket jäkla tjöt det var om mina naglar! Först var det kanske okej, men när en annan sköterska kommer in var de helt plötslgt INTE okej. Det förstörde några timmar den dagen (haha, vilket i-landsproblem). Sen kötpte jag en bulle på Pressbyrån och åkte till jobbet, typ 100 timmar för sent. Med ett stort fett gips.
(Del två av födelsedagen kommer. Världens finaste kväll.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0