Felklädd på en Konstfackfest




Metro har ibland lite musiktips. Ofta har det blivit så att jag bläddrar förbi för hur mycket av musiken har egentligen fallit mig i smaken? Dock för några år sedan kom jag på en liten rolig idé att jag skulle läsa recensionerna och välja ut någon intressant som jag skulle åka hem och lyssna på. Jag har gjort det några gånger - rivit ut namnet på gruppen eller skivan och lagt i plånboken. Det mesta har fått passera, men jag hittade t.ex Fever Ray från en metro-artikel för ett par år sedan och finns nu som en egen playlist på min Spotify. Även idag ramlade jag över en intressant människa och kunde inte låta bli att kolla upp vem det var. Ola Joyce med skivan "Happily suppressed". Låt mig säga att jag sitter och njuter av skön musik, ärlig röst, bra text och tanke. Om jag inte läst artikeln om hans liv med allt från klostervistelse, psyket till ett liv som gatumusikant så hade jag nog inte fastnat på samma sätt. Jag gillar känslor i musiken och att det finns tanke bakom. Får se om jag sparar någon låt på min Spotify sen eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0