Idag har jag träffat en kändis


Okej, kändis och kändis. Känd från teve i alla fall. Fullt upp hela dagen. Kom precis hem från en Royal Canin-kurs. Handlade bland annat om hud- och hudproblem och deras nya foder, speciellt framtaget för känsliga hundar. Begreppet känsliga hundar är välsdigt stort, men fodret passar till hundar med t ex hudproblem, kräsna, hundar som äter för lite, hundar med allergier, hundar som inte tål animaliskt protein OCH om man vill ge sin hund ett vegetariskt alternativ som är lika bra som det vanliga fodret.

Trots att jag själv är vegetarian och i framtiden vill skaffa en hund så har jag inte haft svårt att besluta mig för att hunden skulle äta ett foder med kött i början av innehållsdeklarationen. I alla herrans år har det varit tal om att det är så viktigt med rikligt med kött i hundens mat och olika fodersfabrikat gör reklam på hur mycket kött som finns i produkterna. Så gör Royal Canin revolt. Det måste inte vara kött - vegetabiliskt protein är minst lika bra. Men nog om detta. Om det finns någon som är intresserad så kan man läsa mer om det på deras hemsida.
(http://royalcanin.se/hund/hundrelaterade-artiklar/maste-det-vara-kott/)

Fick träffa hundcoachen själv, Fredrik Steen. Han är grym! Allt han säger är så logiskt. Ni som inte vet vem han är så är han i alla fall en hundcoach, kort och gott. Den svenska Dog Whisperer kan man säga. Hans program brukade gå på tv4+, men han skriver böcker, släppt ut dvd och bloggar också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0