Utbildningskryssning

 

Silja Line. I tisdags åkte jag och min bror Tomas på en utbildningskryssning för hund- och kattmat samt kattsand. Det var verkligen över förväntan och vi hade hur kul som helst. Vi åkte till tågen 06.10, vilket innebar cirka 90 minuters sömn för mig på hela dygnet. Jag visste att jag behövde packa väskan, men orkade inte. Så jag satt och spelade lite musik och målade naglarna... Väl på tåget x2000 somnade jag direkt och blev väckt i Stockholm av att min bror petar flera gånger med sitt finger i mitt ansikte.  Jag kan ju säga så här att om jag inte åkt med Tomas hade jag inte kommit längre än till Stockholm. Jag förstod ingenting, inte han heller. Vi irrade runt på övervåningen för att hitta tunnelbanan (måste erkänna att det låter väldigt korkat nu i efterhand). Efter att ha frågat en miljon människor kom vi fram till rätt ställe, men vi hoppar på fel tåg och hamnar alltså på ett helt annat ställe. Hej taxi!

 

Vi checkade in på Silja Line och delades upp i fyra grupper med ungefär 30 pers i varje. Sedan var det föreläsningar i fem timmar med några kaffepauser. Efter dessa lärorika timmar fick vi våran hytt med utsikt över gatan i båten. Sedan fixade vi till oss lite efter denna sega dag och så bar det iväg till en härlig buffé med gratis dryck! Kvällen spenderades sedan på Atlantic's och i karaokebaren.

 

Efter 03 på morgonen anlände vi till våran hytt efter en hel del trevliga shower av duktiga performer och dansande på dansgolvet. Klockan ringer tidigt och jag pallrade mig upp 06.21 och brorsan inte långt efter. Vi fixar oss lite och lallar ner till frukosten. Klockan 8.00 fortsatte utbildningen ytterligare fem timmar. Efter saftiga timmar var vi i land i Finland och var turister som testade stolar, kollade in hela Finlands djursortiment, hälsade på Mumin, testade handbollar, kollade kläder, inredning och köpte god sallad i staden.

 

Timmarna flög iväg och sömnbristen började göra sig hörd så jag och Tomas gick och la oss och sov en timma i våran hytt innan vi skulle äta middag på båten.

 

Tio minuter kvar på sista gratis middagen:

- Sara, vad gör du?

- Vadå, är inte detta glaset mitt?

- Näe.

- Men du hämtade ju två glas?!

- Ja, men dom är till mig.

 

Haha! Rätta tackter. Kvällen var lyckad och vi var mest på Atlantics och dansade hela natten. 04.00 kröp jag ner till kojs och Tomas kom någon timma efter. Som man kan förstå var vi väldigt trötta när klockan ringde vid 7-tiden och somnade om direkt, men som tur var kom en kryssningskompis och väckte oss. Vi hade inte packat, duschat, käkat, fixat eller någonting så det var himla tur att hon kom och bankade som en galning. Det blev så tight med tid att Tomas inte hann köpa sin parfym han sucktat efter hela resan. Kanske inte svårt att gissa att vi sov hela vägen hem?

Och nu tänkte jag ta en dusch och sen nana. Upp om några timmar till jobbet och upptäcka hur mycket jag lärt mig under min utbildning. Godnatt.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0