Delivery from Japan


Häromdagen knackade det i min dröm. Efter en liten stund vaknade jag av att det bankade på varend dörr i huset. Klockan var 8.30, vem tusan bankar denna tiden på morgonen? Jag klev upp och ser mamma med ett stort paket i händerna. Från Japan! Mamma hade fått Mors dag present (mja, det blev ihopsatt med pappas fars dags present också) och i lådan låg ett litet paket till mig också - ett 3D Kit! Jag blev som ett barn på julafton. Och eftersom jag var uppe så tidigt satt jag hela morgonen innan jag skulle iväg och övade på massa lösnaglar. Det är svårt att få till, speciellt med tanke på att man ska göra det med vänstra handen sen. Men det går om man vill!

I 3D Kitet fanns tre burkar med pulver i olika färger och en flaska med ackrylvätska. Eftersom det stod på japanska fick jag gissa mig till lite på bilderna. Så jag doppade den medföljande lilla penseln i vätskan och nuddade pulvret så den liksom bildades små bollar som penseln fångade upp. Sen var det att få till det på nageln. Sen stelnar det lite efter att vätskan försvunnit. Jag tänkte att det kanske skulle ramla av, men det sitter som berget! Helt sjukt hur det sitter bra. Så kan man forma små rosetter, blommor, hjärtan eller vad man nu har lust för. Jag försökte mig på lite blommor igår. Man blir så inne i det så man blir über fokuserad. Satt väl i några timmar. Lägger upp bilder på dom sen när jag tagit några.

TACK TOBBE OCH NANA ♥

Kommentarer
Postat av: Tobbe

var så god :)

2010-05-28 @ 17:26:12
URL: http://tobbeijapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0