It's all about the cover


I min nagellackssamling finner man alla möjliga färger och väldigt många olika märken. Innan jag skaffade förstärkning på mina naglar (förstärkning=samma material som salongerna bygger på lösnaglar, fast mina har hon bara lagt på min egna nagel) flagnade nagellacket av hur snabbt som helst. Dels för att jag tvättar händerna mycket och använder starka rengöringsmedel på jobbet. Efter två dagar var naglarna fula. Och vem orkar fixa naglarna varje dag? Utan nagellack gick nageln gärna sönder eller delade sig. Dilema, vad gör man?



Men så en dag så fann jag MEGA SHINE från märket Sally Hansen på Åhléns. Jag blev såld. Från att innan kanske slängt på vilket random genomskinligt nagellack som helst till detta - det var som natt och dag. Efter bara någon minut hade Sally Hansen lacket torkat och jämnat ut hela nagelytan. Flera dagar höll det sig fint, trots vad jag utsätter fingrarna för. Efter en lång tids användande och ett x antal förpackningar senare  ville jag utmana ödet och testa DIAMOND SHINE som var både base- och topcoat. Minns inte riktigt om det var någon skillnad, men jag har varit nöjd med deras lack.
Det trejde lacket på bilden är ett topcoat från min brors japanska flickvän. I Japan är naglar en hel värld. Det finns hur mycket som helst! Vilket också märks på lacket - ser ut som gelnaglar, håller vecka efter vecka, tappar aldrig sin glans, torkar på en minut. You name it! ♥
Sally Hansen topcoat ca 100 kronor




H&M-nagellack har ju aldrig suttit kvar länge på mina naglar. Fnasar bort redan dagen efter på mig. Väldigt synd eftersom H&M alltid är först ut med senaste färgerna och inte blir man direkt rånad till deras generande priser på 30-40 kronor lacket. (Kommer låta som en försäljare...) Men nu kan jag ha vilken färg från vilket märke jag vill, för det sitter så himla bra med rätt överlack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0