Silverfinger




THE IMPORTANCE OF TIME.
En rejäl silverring med ett personligt budskap. Runt fingret står texten "The importance of time" vilket på svenska är "vikten av tid". Den kan tolkas på många olika sätt och man kan gå väldigt djupt in på ämnet, men kort och gott sammanfattas det på bästa sätt att leva här och nu. Livet är under en begränsad tid och jag kan välja vad jag vill göra med det och fylla det med saker som är meningfulla för mig.

Det finns en japans serie som min storebror och även lillebror som bor i Japan har tipsat om - 1 liter of tears. Den handlar om en 15 årig tjej som lever ett vanligt liv i Japan. Hon älskar sport, har en härlig familj och har precis kommit in på den skolan hon ville komma in på, hon blev kär och hade många vänner. Sedan visar det sig att hon har en sjukdom som gör att hon till en början får svårt att gå, svårt att greppa saker, skriva. Det finns inget botemedel mot sjukdomen. Tills hon inte kan gå alls eller prata överhuvudtaget och måste ha hjälp hela tiden. I denna serien får man följa hela händelseförloppet och då låg vikten mycket på vikten av tid. Det var därifrån jag fick texten ifrån.


Kommentarer
Postat av: Nina

Gud vad fint Sara. Och vilken hems kserie, jag hade lipat konstant. Satt och bölade till 16 and pregnant häromdagen :P

2010-06-14 @ 19:47:29
URL: http://ninajosefinl.blogg.se/
Postat av: Anonym

var hittar du material till dina smycken?? jättefina!!

2010-06-14 @ 21:11:53
Postat av: Tobbe

Najs Sara! :D

fint budskap.



Vad tyckte du om serien då? :)

2010-08-03 @ 18:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0