Vaniljdoftande nagelbandsolja





Dagliga vården för mina fingertoppar - nagelbandsolja.

Jag har själv ofta torra, hårda, trasiga och allmänt förstörda nagelband. Mest på vintern, men eftersom jag använder starka medel  (och inte alltid har på mig handskar) på jobbet och tvättar händerna väldigt mycket slits både nagelbanden, fingrarna och naglarna. Så jag försöker att olja in problemområdena med en nagelolja. Det blir mycket bättre!

Vanlig olja gör huden mjuk för tillfället, men molekylerna i en vanlig olja, som t.ex olivolja eller barnolja, är för stora för att kunna trängas ner och ge någon verkan på nageln. En nagelbandsolja är anpassad till just naglar och är lite tunnare. Nageln blir mjuk och nagelbanden sitter inte som fastklistrade på nageln, så man kan liksom massera den i fin form. Man penslar bara på lite olja vid varje nagelmåne (=roten vid nageln) och masserar in. Jag som ofta är torr på tummen och pekfingret duttar bara på lite extra där. Detta gör jag så gott som varje kväll när mina fingrar inte håller måttet. Och då vaknar jag upp med återfuktande händer istället :)

Jag har köpt just denna oljan hos min nagelteraput, men man kan hitta massor av olika märken på oljor på KICKS, Åhléns och liknande butiker. Kostar från ca 50kr och uppåt.



Kommentarer
Postat av: Sabina

Fin färg på naglarna =)

2010-04-13 @ 08:56:29
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jättefina naglar! Jag skulle aldrig klara mig utan nagelbandsolja!

2010-04-13 @ 10:29:28
URL: http://nennsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0