Handmålat ur arkivet



Förr satte jag fast lösnaglar själv och då oftast helt genomskinliga naglar som jag sedan målade lite som jag ville. Det blev dock väldigt många överblivna storlekar, eftersom det fanns från storlek 0-9 så sömnlösa nätter fick flöda i bland annat nagelmålning. Det är väldigt kul när man kommer igång. Det är så pilligt, men man blir hyperfokuserad och det existerar inget annat än nageln och penseln. Sort of.


Här är en variant där man inte låter lacken torka.
Först målar man ett lager i den färg man vill ha, och låt torka en liten stund. Nästa lager ska INTE torka.
Sen målade jag ett tunnt streck vitt, ett tunnt svart och ett tunnt vitt igen. Självklart kan man göra hur många streck man vill och i vilka färger man vill, men det måste gå fort så lacket inte blir segt.
Sedan drar man med en tunn pensel tvärs över strecken. Snyggast är om man inte drar åt samma håll, utan varannat.
Låt torka och voliá!






Kommentarer
Postat av: sabina

superfina =)

2010-04-05 @ 17:27:00
URL: http://missmalmberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0